Een website laten maken? Streep dan eerst deze checklist af
Tegenwoordig is het hebben van een website echt van belang. In deze digitale wereld wordt er meer online besteld dan ooit tevoren. Vooral de coronacrisis heeft dit gedrag enorm gestimuleerd. Om te voorkomen dat je potentiële klanten misloopt, doe je er dus zeker verstandig aan om een webshop te laten maken. Wanneer je dit voor het eerst wilt laten doen moet je wel duidelijk voor je hebben waar je aan begint. Er zijn namelijk zóveel dingen om rekening mee te houden. Bij wie laat je het doen en wat van soort website wil je eigenlijk? Om je een handje te helpen hebben we dé checklist van 2022 opgesteld voor je gaat beginnen met je webshop.
Begin bij het budget
Voor je opzoek gaat naar jouw ideale websiteontwikkelaar moet je kijken welk budget je ervoor over hebt. Een website laten maken kan namelijk op veel verschillende manieren. De ene website wordt bijvoorbeeld in een complexer CMS gemaakt dan de ander. Hierdoor kunnen de kosten aardig oplopen, maar kun je wel je website precies zo aanpassen als je maar wil. Natuurlijk bieden veel ontwikkelaars ook aan om een website in een minder ingewikkeld CMS te maken. Ook dan heb je al snel een professioneel ogende website te pakken, maar dan voor een minder hoog budget.
Het doel van je website
Wanneer je je budget hebt bepaald ga je bezig met het doel van je website. Wil je een website die gebaseerd is op het informeren van bezoekers of wil je zoveel mogelijk producten verkopen. Daarnaast moet je altijd de behoefte van je doelgroep in gedachte houden. Het ontwerp van je website moet namelijk passen bij jouw toekomstige klanten. Waar bejaarden behoefte hebben aan een simpel ontwerp met grote lettertypen, weten jongeren de weg altijd te vinden in moderne websites met verscheidende opties.
Kies een websiteontwikkelaar die bij je past
Het ontwikkelen van een website kan soms aan lang traject zijn. Het is daarom belangrijk dat je een webdesignbureau kiest dat bij jou past. Je gaat nou eenmaal erg veel contact hebben met het bedrijf. Om vervelende discussies te voorkomen doe je er daarom verstandig aan om eerst een kennismakingsgesprek in te plannen. Zo kun je alvast kijken of jouw behoeftes voor het bedrijf gerealiseerd kunnen worden en of er een klik is.